Gör egna bars

 
Jag blir alltid hungrig i skolan innan lunchen och vill gärna ha sånna bars som finns att köpa, men de är ju väldigt dyra, så förra helgen bakade jag egna. Så tänkte lägga upp det väldigt enkla receptet om det är någon som skulle vilja pröva. Dessa blev väldigt söta, vilket jag tyckte om, så om du inte är jätteförtjust i söta saker kan du ju ändra på mängden socker osv. 
 
Häll upp cirka 8 dl av olika torra ingridientser som till exempel flingor, havregryn, bär, nötter, kokos, osv i en bunke. Jag hade i k-special flingor, mandlar, hasselnötter och havregryn. 
 
Koka upp (viktigt att det verkligen kokar) 1 dl sirap, 1 dl socker och 1 dl grädde, tills det blir tjockt. Blanda ner "krämen" i bunken med de torra ingridientserna. Tryck ut hela degen på en oljad plåt och låt stå kallt ett tag. Skär sedan upp i lagom stora bitar. Klart!
 

paulina

det känns som att du är hälsointresserad! därför ville jag bara berätta att det just nu pågår en 10-dagars challenge på min blogg där jag utmanar dig till att utmana dig själv på valfritt sätt i 10 dagar. kanske gå en pw varje morgon? kanske inte äta godis? kanske öka vikterna på gymmet efter dessa 10 dagar? kanske dricka mer vatten? du bestämmer helt själv! detta är till för att vi ska se om vi kan göra bättre, men enkla, förändringar i vår vardag för att bli mer hälsosamma! Hoppas du blir inspirerad och antar utmaningen! :D




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR